utorok, 16 apríla, 2024
ÚvodRecenzieRecenzie CDJay Delver - Lonely Online Dragons

Jay Delver – Lonely Online Dragons

Jay Delver - Lonely Online Dragons
Jay Delver – Lonely Online Dragons

Ak to nazvem jazz, budem klamať. Ak to nazvem alternative dačo, taktiež budem klamať. Jay Delver je totiž synkretizmus viacerých hudobných žánrov, ktoré v tomto spojení plávajú jeden v druhom, ako mlieko v káve.

Štvorica hudobníkov Jakub Urbánek (spev, klavír, saxofón), Daniel Vejmělka (gitara), Marek Šatara (basgitara) a Erik Hajtmánek (bicie) prináša svoje prvé ucelené štúdiové dielo s názvom Lonely Online Dragons.

Album je pomenovaný po vymyslenej mentálnej poruche, ktorou dnes podľa kapely trpí väčšina ľudí. Syndróm sa u postihnutej osoby prejavuje predstavami o existencii paralelnej reality, v ktorej sám seba vidí ako hrdinu bezproblémovo prekonávajúceho všetky prekážky.

Kapela pred dvoma rokmi vydala, nazvime to, EP s názvom 6th Avenue Groove, na ktorom v troch piesňach ukázali nemalé hudobné zručnosti a rozpísali svoj rukopis. Poskromným počtom pokračujú aj s najnovším nosičom, na ktorom sa nachádza desať songov, z toho štyri uzreli svetlo sveta pred niečo vyše rokom ako single. To však nebráni tomu, aby dielo Lonely Online Dragons ako celok znelo až podozrivo sviežo.

Osamelí online draci dokazujú, že Jay Delver má svoje miesto na hudobnej scéne zaslúžene. Na online portáli Fair Price Music, kde môžete nájsť ich hudbu, ich takto charakterizovali: „Podmanivé melódie vsadené do komplexnej tvorby balansujúcej na hrane popovej chytľavosti a rockovej údernosti. Hudba napísaná s precíznosťou a zmyslom pre detail v snahe priniesť stratené umenie songwritingu naspäť do hry.“

A mne sa nedá nič iné, iba súhlasiť. Tak ako dramaturgia ich najnovšieho albumu, tak aj zvuk, texty a nevšedné aranžmány vťahujú do takmer päťdesiatminútového príbehu jedna radosť. Je to veľmi príjemný pocit počuť mladých hudobníkov, ktorí nesiahajú na dno svojej banálnosti, ale naopak. Zo všetkých síl sa snažia ukázať svetu, že sám je prekvapivo hlboký.