pondelok, 18 marca, 2024
ÚvodRecenzieRecenzie CDMadonna - Madame X

Madonna – Madame X

Kráľovná popu vydala nový album pod názvom Madame X. Pomyselnej kráľovskej koruny sa popová ikona asi len tak nevzdá. A vlastne ani nemusí.

Madame X už nie je útok na rebríčky, aj keď by si to Madonna ako obchodníčka veľmi želala. Tentokrát to však vedela dopredu a tak vsadila na umenie. Pri počúvaní nahrávky je hneď na úvod jasné, že Madonna to s tými rebríčkami myslela vážna. Odľahčené duetá s kolumbijským spevákom Malumou, či raperom Quavom a Swae Leem mali vyložene útočiť na hudobné rádia, ktoré ju posledné desaťročie ignorujú pre jej vek.

Povedzme si pravdu, že extravagantná speváčka nahrávať hity vie, len ich už málokto chce počúvať. Hitového materiálu je na albume bohato, ALE. Nebola by to Madonna, keby si s tým nevedela hrdo poradiť. Aby nahrávka neskončila v zabudnutí, rozhodla sa, že nahrá jeden zo svojich najexperimentálnejších albumov. V určitých momentoch môže mať poslucháč pocit, že Madonna nie je popová. A je to z časti pravda.

Madonna – Medellín

Americká speváčka tvorila pop tak, že prinášala experimentálne, alternatívne a udergroundové hudobné inšpirácie do popu. Tentoraz ich však necháva v experimentálnej podobe a definuje sa v artovom pope. Dark Balet, God Control, Batuka, Killers Who Are Parting, Come Alive, Extreme Occident, I Don´t Search I Find sú veľmi ťažko definovateľné skladby v dobrom zmysle slova.

Tematicky sa Madonna pohybuje opäť v tom, čo jej ide najlepšie. Bojovať za tento svet a ľudí v ňom prostredníctvom sexuality, politizácie a náboženstva. Jediný krok od speváčky je veľmi nepochopiteľný. A to prečo výborné skladby ako Funana, Ciao Bella a Back That Up To The Beat zaradila medzi bonusový materiál. Tentokrát sa popová ikona uspokojila s menším počtom spolupracovníkov, čo nahrávke určite prospelo. Mirwais Ahmadzaï, ktorý s Madonnou nahral jej najlepšie albumy sa producentsky pohral s väčšinou skladieb.

Madame X nahrala za posledné odmietané desaťročie svoj najlepší album. Ak by sme ho komerčne mohli porovnať vytvorila nahrávku, ktorá si môže podať ruku s jej najsilnejšími obdobiami. Pre poslucháčov pripravila množstvo lukratívnych verzií Madame X a to je z ďalších dôvodov prečo si ho vypočuť.