ÚvodRecenzieRecenzie CDA Banquet – Kiss the Night

A Banquet – Kiss the Night

A Banquet – Kiss the Night
A Banquet – Kiss the Night

| autor: Barika

Pražských A Banquet som prvýkrát videla v nenápadnom kútiku malej krčmičky v Piešťanoch.

Stiesnené priestory a nepriaznivé ozvučenie nepridávali koncertu na kvalite. Neznámi Česi však premenili počiatočnú ignoráciu na zvýšenú pozornosť a na druhý deň som už názov tejto kapely usilovne ťukala do Googlu. Pod heslom A Banquet sa odkryla trojica Matej, Michael a Richard v tom čase putujúcich v rámci turné Futu-Roll Comes to Ruin Your City po českých (najmä) ale i slovenských mestách. To sa dialo na sklonku minulého roka. Odvtedy vystúpili z anonymity, dostali sa do povedomia širšej verejnosti, vydali debutové EP Kiss the Night! a fanúšikovia sa tešia novému prírastku na česko-slovenskej hudobnej scéne.

Ak by sa malo písať o žánri, ktorý A Banquet hrajú, je zbytočné vŕtať sa v spleti všakovakých indie alternatívnych odchýlok. Chlapci vyriešili celú situáciu svojsky a vymysleli si vlastný štýl “futu-roll”. Ten znie ako syntéza staršej hudby (rokov 60., 70., ranných 80.) a novších elektro prímesí.

Ako to celé vyzerá v praxi si môžete vypočuť na šesť kúskovom EPčku Kiss the Night!, ktoré vzniklo pod producentskou taktovkou Borisa Carloffa v jeho domácom štúdiu. Ten odstránil jemné chybičky krásy a dodal nahrávke výsledný charakteristický zvuk.

A BANQUET – Emerald Eyes

EPčko decentne otvára Gold Frames, ktorú do svojho playlistu zaradilo i Rádio_FM. Temný refrén a recitály sprevádzané počítačovými samplami vás uvádzajú do pochmúrnej atmosféry. V nasledujúcej Dark Streets už svitá na radostnejšie časy a nepochybujem o tom, že v živom prevedení sa osvedčí nenáročný popevok To Be the Best, To Be the One. V podobnom duchu sú ladené i First Light a Siren’s Blame, ktoré v sebe nesú potenciál koncertných smažiek.

Nosným motívom celej nahrávky je zamatový hlas speváka Mateja, ktorý vie v správnej chvíli zatlačiť na pílu a pôsobiť naliehavo. V kombinácii s textami o zmätených vzťahoch a občasnej beznádejnosti vznikajú vydarené momenty. Slabšie povahy, neobávajte sa. EP Kiss the Night! nepôsobí depresívne (ako by sa podľa počiatočného opisu mohlo zdať.) Práve naopak, je veľmi energické a celkom hlučné. Výnimkou je snáď iba balada Freeze to Cares s veľmi intenzívnym účinkom basovej liky, najmä v živom prevedení. Posledným kúskom je najkratšia (2:33) a najtvrdšia Emerald Eyes, EP uzatvára bonus v podobe remixu Dark Streets od Armina Effenbergera.

A BANQUET – Freeze to Caress

Elektronika a poctivé gitary, v jednej chvíli temné, pomalé, inokedy energické, nahustené, hlučné, ale i recitály prelínané s naliehavými výkrikmi robia z nahrávky Kiss the Night! originálny a v našich pomeroch neopočúvaný kúsok. Nahrávku by som si vedela predstaviť bez (na pár miestach) prehnaných počítačových “zvukov” a hlavnému vokálu by som priala čistejší prirodzenejší netlmený prejav.

Minutáž pesničiek nie je vyčerpávajúca, čo v konečnom dôsledku dodáva niektorým kúskom nedopovedaný charakter. A Banquet na EPčku ukázali, že sa vedia pohrať so zvukom, experimentovať s elektronikou, dokážu to na tvrdšiu aj na jemnejšiu nôtu. bude zaujímavé sledovať, akým smerom sa poberú ich ďalšie pesničky.

Tracklist:

1. Gold frames

2. Dark streets