ÚvodRecenzieRecenzie CDAkua Naru - live and aflame sessions

Akua Naru – live and aflame sessions

Akua Naru - live and aflame sessions
Akua Naru – live and aflame sessions

| autor: Iva

Priaznivcom kvalitnej hip hopovej hudby by nemala tvorba charizmatickej Akua Naru ostať nepovšimnutou.

Medzinárodne uznávaná hiphopová speváčka (vl. m. Latanya Hinton),  pôvodom z USA, vydala v máji tohto roku svoj druhý album s názvom Live and Aflame session.

Umelkyňa sa vracia späť k svojmu debutového albumu The Journey A Flame, pričom jednotlivé skladby prepracováva a posúva do iného, vyššieho levelu. Ide o live nahrávanie, kde speváčkin poeticko-dynamický hudobný prejav je sprevádzaný vlastnou jazzovou kapelou The DIGFLO Band v zložení: bicie (Christian Nink), basa (Alex Roenz), klávesy (Sebastian Scobel), saxofon/flauta (Jullian Ritter) a gitara (Leif Brautigam).

So samotným albumom nahrávaným v Nemeckom Cologne (by Jakarta studio), kde speváčka  momentálne žije, vyšlo pod rovnomenným názvom aj súbor videí. Pravú soulovú atmosféru na albume dotvárajú hosťujúci umelci, ako napr. soulová speváčka Drea d´Nur. Live nahrávaný album oživuje lyrickosťou aj vďaka zmesi sláčikových a dychových nástrojov. Akua Naru vnáša do svojho hudobného prejavu dynamickosť a brilantnosť v spojení so silnými  textami, ktorej inšpiráciou sú etniká krajín, speváčkiných turistických ciest (Čína, severná Afrika, Ázia) .

Akua Naru – Nag Champa Gold

V textoch sa nevyhýba ani politickým a globálnym problémom, či feministickým otázkam postavenia ženy v súčasnej hip hopovej scéne. Na albume sa nachádza 11 skladieb, v ktorých dominuje klasický hip hop sound s výrazným rytmom, v spojení s prvkami  jazzu a soulu. Ak máte radi umelcov reprezentujúcich hip hop 90-tych rokov, speváčku Lauryn Hill, alebo The Roots, tvorbu Akua Naru môžem len vrelo odporučiť. Speváčka sa nedávno predstavila v pražskej ROXY v rámci clubovej nociu Spotlight, spolu so svetoznámim bubeníkom Chrisom „Daddym“ Daveom.

To, že Akua Naru produkuje predovšetkým živú hudbu, ktorá si dokáže hneď podmaniť a získať nie len hiphopové publikum sa môžete presvedčiť, nie len návštevou koncertu, ale už pri vypočutí jej nového live albumu. Veď o to Akua Naru hlavne ide: „ make the world listen“.

(autor: Ivana Macarikova)