ÚvodRecenzieRecenzie CDChad Van Gaalen - Light Information

Chad Van Gaalen – Light Information

Chad Van Gaalen - Light Information
Chad Van Gaalen – Light Information

Tvorba hudobníka, ktorý sa stále viac cíti byť výtvarníkom, musí byť poznačená týmto zmýšľaním. Kanadský pesničkár Chad Van Gaalen nahral pestrý album vymaľovaný harmóniou aj disharmóniou.

S hudbou začal pomerne neskoro a predtým než začal skladať piesne, ktoré zhmotnil na štyroch albumov a štyroch EP doskách, maľoval. Vytvoril veľmi sugestívne a psychedelické obrazy, ktoré sa priam pýtali na splynutie s hudbou. Hudba síce dodnes nie je jeho prioritou, ale stala sa zaujímavá vec, že tieto dve aktivity začal Chad deliť na zimnú (maľovanie) a letnú (koncertovanie) činnosť.

Nový album Light Information tematicky nadväzuje na prechádzajúci počin Diaper Island, na ktorom sa Chad rozviedol zaujímavú myšlienku, aké to je byť rodičom v modernom svete, kde vás neustále obklopuje stres a prebytok informácií. Deštrukčná sila hlúpych a nepotrebných myšlienok mu nedala spávať. Nechcel, aby jeho deti museli žiť vo svete informačného chaosu. Rozpletenie zmätenej ľudskej mysle sa stalo ústredným motívom nových piesní. S tým súvisí aj celková atmosféra, ktorá je ovplyvnená hudobným žánrom drone music.

Chad Van Gaalen – Old Heads

Ťažko identifikovateľné zvuky sa v mnohých piesňach menia na trojakordovú pieseň (Old Heads) a ako celok to pripomína skríženie skupín Yo La Tengo a Sonic Youth. Je v tom aj určitá symbolika, ktorá odkazuje na to, že napriek súčasnému informačnému chaosu vieme žiť aj jednoducho a harmonicky. Hudobník tiež tvrdí, že ho baví hľadať a nachádzať novú zvukovú inšpiráciu. Aby to bavilo aj poslucháča, tak skladbám dal pevnejšiu formu. Výsledok je veľmi zrelé a príjemné počúvanie.

Chad Van Gaalen – Mind Hijacker´s Curse