ÚvodRecenzieRecenzie CDCharlotte Gainsbourg - Rest

Charlotte Gainsbourg – Rest

Charlotte Gainsbourg - Rest
Charlotte Gainsbourg – Rest

Éterická, oceňovaná herečka a speváčka, známa hlavne z posledných filmov Larsa von Triera (Antichrist, Melanchólia, Nymfomanka), sa po šiestich rokoch opäť predstavuje na hudobnej scéne ako vášnivá pesničkárka so zaujímavým výrazom.

Keby sme mali jej hudbu zaškatuľkovať je to stále pop, pohybujúci sa však v iných vodách a v bežnom rádiovom étery vám jej skladbu na želanie určite nezahrajú. Hlavným producentom albumu je francúzsky hudobník a DJ SebastiAn (Daft Punk, Beastie Boys, Frank Ocean, Woodkid) a celým albumom sa tak nesie daft-punkovská príchuť a mix euro disca, psychadelického popu, indie popu a elektronickej hudby.

Charlotte Gainsbourg sa v textoch zameriava na obdobie smrti svojho otca Serge Gainsbourga a na úmrtie nevlastnej sestry Kate Barry. Ústrednou témou albumu je závislosť na alkohole, rodina a smrť. V textoch sa odrážajú spomienky na detstvo, ktoré postupom času reflektuje a ako sama hovorí, že albumom chcela vyjadriť svoj žiaľ, smútok, ale aj hnev. Speváčka z umeleckej rodiny, ktorá žila s bohémskymi rodičmi sa musela stretávať s rôznymi zážitkami, ktoré sa aktuálne snaží pretaviť do hudobnej a vizuálnej stránky svojej tvorby.

Charlotte Gainsbourg – Deadliny Valentine

Za vrchol albumu možno považovať skladbu Kate s dramatickým nádychom, aký bol aj život nevlastnej sestry Kate, ktorá zomrela v dôsledku pádu zo štvrtého poschodia. Ďalším silným zážitkom je singel Deadly Valentine. Je to prvá tanečná vec na albume, kde najviac cítiť prítomnosť francúzskeho hudobníka a DJ SebastiAna. Euro discová vypalovačka s klavírnym sprievodom je „svadobným zvonom“ rodiny Gainsbourgovcov. Každý nasledujúci song prezrádza, čo to o tejto bohémskej rodine. Charakter albumu poznačila účasť prominentných hostí, Guya-Manuela de Homema-Christa (Daft Punk), Briana Burtona (Gorillaz, Beck…) a Paula McCartneyho, ktorý skomponoval hudbu a napísal text piesne Songbird in a Cage, v ktorej hrá aj na klavíri, bicích a gitare. Prenikavý rytmus je v striedavom kontraste s pokojným až vážne flegmatickým prejavom speváčky.

Charlotte Gainsbourg – Songbird in a Cage

Čisto francúzsky spievané skladby nájdeme v posledných troch songoch. Francúzština speváčke pridáva sexuálny lesk, pričom Les crocodiles je tretím vrcholom albumu. Silné elektronické beaty so snovým až orchestrálnym podmazom jej dodávajú elektrizujúci náboj.

Charlotte Gainsbourg na albume Rest objavila zvyšky svojej minulosti a s ňou aj svoju  sebavedomejšiu prítomnosť. Rest po konceptuálnej, vizuálnej a hudobnej stránke patrí medzi najlepší a najzaujímavejší album v jej kariére.