Fink – Resurgam

Fink - Resurgam
Fink – Resurgam

Dať názov svojmu albumu „opäť povstanem“, v čase,  keď patríte k najrešpektovanejším pesničkárom na scéne, môže svedčiť o pokore, ale zároveň aj o snahe posunúť sa z miesta. Fink ide ďalej.

Už nie je iba „loop-majstrom“, nerobí si hudbu sám, ale stal sa kapelníkom vo svojej vlastnej kapele. Tento posun prišiel v správnom čase. Fink obmedzil používanie elektroniky, jeho zvuk sa stal živším a mohutnejším, bez toho, aby opustil intímne pesničkárstvo. Hudobník, ktorý zbožňuje živé vystupovanie, nemá problém naň zostaviť repertoár. Aj tieto piesne vznikli iba necelé dva mesiace po skončení koncertného turné k podpore albumu Horizontalism.

Fink nežije v epicentre hudobného biznisu – v Londýne – ale v rovnako dôležitom hudobnom meste – Berlíne. Nie je poznačený súčasnými trendmi, ktoré pesničkárov nútia zaujať už v prvých sekundách silnou melódiou, za čo môžu Spotify a ďalšie streamovacie služby. Fink sa neprispôsobil tomuto trendu, vybočil z neho. Ani jeho hudba už nie je založená iba na repetetívnych a minimalistických štruktúrach. Hneď na úvod si dovolil dať osemminútovú kompozíciu Resurgam, podľa ktorej je pomenovaný aj nový album.  Ak by ste sa mali rozhodnúť podľa prvých sekúnd, väčšina by album asi hneď vypla. Rozbeh je pomalý a zo začiatku sa toho veľa nedeje. Rytmická zložka spojená z bicích Tima Thorntona a basovej linky Guy Whittakera pulzuje a do toho vniká až takmer hypnotický vokál Finka, ktorý zvukomalebnosť harmónie ešte ozvláštňuje opakovaním určitých slov. Podobná mustra je aj v zvyšných deviatich skladbách. Majú pokojný priebeh bez väčšieho gradovania, až na výnimku v skladbe Day 22. Na novej nahrávke sa Fink ukázal ako skutočný hudobník a vystúpil zo svojej reputácie elektronického producenta.

Album je určený hlavne pre tých trpezlivejších. Zároveň je ukážkou niečoho, čo má najväčšiu podstatu v živej podobe. Pesničkár Fink predstaví nové piesne 14. októbra v bratislavskom Majestic Music Clube. Tí, čo nestihnú koncert, môžu si album zakúpiť v distribučnej spoločnosti Wegart.

Predchádzajúci článok
Ďalší článok