ÚvodRecenzieRecenzie CDionnalee – Everyone Afraid to Be Forgotten

ionnalee – Everyone Afraid to Be Forgotten

Švédska speváčka známa hlavne z audiovizuálneho projektu IAMAMIWHOAMI pred pár dňami vydala svoju tretiu sólovú nahrávku pod pseudonymom „ionnalee“.

Nahrávka, ktorá opäť ako pri predchádzajúcich projektoch poslucháča nezaujme iba hudobne, ale aj vizuálne, sa pohybuje v žánrovom rozpätí od electropopu, synthpopu až po ambientne experimentálnu elektroniku. Progresívna elektronika je hlavným pilierom stavby celého albumu. Celé je to o spojení módy, konceptuálnej umeleckej vizualizácie a hudby. Monumentálna audiovizuálna koncepcia sa tak dotýka všetkých ľudských zmyslov. Jednotlivé songy prenesú poslucháča na magickú párty do temných škandinávskych lesov, kde sa odohráva akýsi hudobný rituál do tajov progresívnej elektroniky. Producentsky je album dielom samotnej speváčky, rovnako ako aj texty.

Medzi najzaujímavejšie kúsky prvej polovice nahrávky patrí song Work a Dunes Of Sand, v ktorom jej spevácky vypomohol artpopový kolega Jamie Irrepressible. Druhú polovicu albumu tvorí viacvrstvová a hutnejšia elektronika, napríklad pieseň Blazing, ktorá má tanečný aj ambientný charakter s gradujúcim refrénom.  V tomto prípade určite platí heslo „kto netancuje, ten nežije!“.

ionnalee – Dunes Of Sand

Ďalší skvelý kúsok je v podobe Memento – najpopovejšieho songu na albume. Vznikol v spolupráci s multiinštrumentalistom Barbelle, ktorý so svojou striedavou dynamikou zavedie poslucháča do dvoch rôznych tanečných polôh. Medzi posledné najlepšie tanečné skladby patrí Harvest, pri ktorej jej vypomohol TR/ST.  ionnalee je čarodejnica, ktorá dokáže magicky dokonale pracovať s elektronickou hudbou a stále sa v jej mene posúvať vpred. V názve albumu píše o každom, kto sa bojí zabudnutia. Skomponovala silné zaklínadlo, na ktoré poslucháč len tak nezabudne.

ionnalee – Harvest