sobota, 20 apríla, 2024
ÚvodRecenzieRecenzie CDThe JAZZ STATION Big Band

The JAZZ STATION Big Band

The JAZZ STATION Big Band
The JAZZ STATION Big Band

| autor: Michal Mjartan

Výborný muzikant Michel Paré a člen jazzového kvarteta – MP4 (François Decamps, Piet Verbist a Herman Pardon) je iniciátorom zrodu novej big band kapely belgickej jazzovej scény. Píše sa desiaty mesiac roku 2006 a spolu s ním sa datuje aj začiatok vystupovania Jazz Station Big Band v Bruselskom Jazzovom klube Jazz Station na adrese Chaussée de Louvain 193, 1210 Bruxelles.

Každý prvý štvrtok v mesiaci  vrátila štrnásťčlenná posádka kapely jazzový klub do roku 1930 v duchu New-Yorských Jazz klubov, kde zazneli tóny skladateľov ako Charles Mingus, alebo Wayne Shorter. Ale rovnako aj   skladby komponované členmi kapely ako napríklad saxofonistom Vincent-om Brijsom, alebo samotným iniciátorom Michel-om Paré. Album sa nahrával pod záštitou IGLOO RECORDS v belgickom Bruseli.

Prvá kompozícia s názvom Friday, ktorá otvára album, je „taká piatková veselá“. Po prvom kroku prichádza opäť slnečná emócia, ale tento krát v pokojnejšom duchu (Some Sunshine again). V nasledujúcej, komornej „Alejandra“, sa naplno prejaví Stéphane Mercier so svojou interpretáciou na flaute.

Jazz Station Big Band – ukážka z albumu

Rytmické bicie v pozadí so skvelou basovou linkou  nenechajú poslucháča driemať a zhurta sa pustia s ostatnými členmi kapely do „rockovejšieho“ štýlu jazzu v songu 7 over Rock, kde môžeme počuť sóla gitaristu Françoisa Decampsa . „Jazz mani“ sa na tomto albume  predvádzajú sólami, o čom svedčí aj ďalší song Go On Now, kde Piet Verbist „vytrápil“ svoju basu.

Pieseň s veľmi razantnou melódiou a rýchlym prechodom z jedného rytmu do iného vyvolala vo mne dojem: „Čo bude nasledovať ďalej ?!“ A na túto otázku mi hneď zodpovedal Vincent Brijs s jeho sólom v piesni Please Walk Out of My Head.

Let´s Keep It Cool, ktorá  je ďalšia v poradí je zároveň najdlhšou piesňou na celom albume. Najviac sa v nej predvádzajú trúbkari. Talizman Vincent Bruyninckx v piesni Talisman ukázal možnosti jazzové klavíru. Album je zavŕšený v tónoch pokoja a slobody, piesňou „Feelin´Free“, kde sa v sólach vystriedali viacerí členovia kapely. Album imponuje množstvami sól, rýchlych rytmických prechodov, ale výrazných striedaní jemných tónov klavíra a ostatných nástrojov.

1. Friday
  2.  After the first step
  3. Some sunshine again