Kiss – Monster

Kiss - Monster
Kiss – Monster

Tento rok nebude pre Kiss prelomový, ale opäť sa začína o tejto kapele hovoriť v súvislosti s novým albumom a svetovým turné.

Aj, keď Kiss nikdy nezabudli prachom zabudnutia.Patria ku skupinám so stabilnou slávou a držia si vyrovnaný stav popularity a kvality. Ich albumy majú v sebe stále sviežu iskru aj keď často na úkor originality. Tu však od nich už nikto nečaká. Kiss musí byť aj na jubilejnom dvadsiatom albume starým dobrým Kissom. Predchádzajúci album „Sonic Boom“  kapelu štúdiovo opäť naštartoval a dodal jej patričnú energiu. Nové skladby na albume „Monster“ pokračujú v jeho tempe.

Dvanásť skladieb poctivého rock and rollu sú najčastejšie sprevádzané blues a hard rockovými riffmi. Tie sú nápadité a ešte viac zvýrazňujú rytmickú zložku. Kiss sa držia postupu nevybočiť zo šliapajúcej rytmiky. No niekedy spravia hudobný fór. Moment prekvapenia v skladbách plynie rýchlo, takže ho na prvé počutie ani nezbadáte. Niektorí ocenia iba znalci, ktorý už majú napočúvané rockové klasiky. Takýto moment je napríklad v skladbe „Freak„, ktorý evokuje známy Hendrixov riff.

Niekedy chýbajú v skladbách silné melodické nápady a vtedy poslucháč postrehne, že Kiss sa skôr sústredia na spájanie akordov než na melodickú linku. Prepájanie akordov sa deje skôr v klasickej harmonickej rovine, aj keď občas počujeme jej zámerné porušenie. Najsilnejšou melodickou skladbou je „All for the Love of Rock and Roll„, ktorá má ambíciu stať sa  štadiónovým popevkom. Práve v tejto skladbe Kiss proklamujú svoju lásku k rockovej hudbe. Je pre to jedno, či hrajú  prvky blues, hard rocku, glam rocku, rock and rollu, či klasického melodického rocku. Kiss majú na blume „Monster“ trochu prsty vo všetkom.

1. Hell or Hallelujah
  2. Wall of sound
  3. Freak