ÚvodRecenzieRecenzie CDMarlon Williams – Make Way For Love

Marlon Williams – Make Way For Love

Marlon Williams – Make Way For Love
Marlon Williams – Make Way For Love

Pesničkár Marlon Williams vydal svoj druhý album, na ktorom si lieči boľavé srdce. Do svojho melancholického hudobného sveta pozýva starších aj mladších poslucháčov.

Je Nový Zéland druhým Islandom? Turisti vnímajú krásy oboch krajín, kultúrni supy zase podobnosť medzi oboma hudobnými scénami. Kým Island priťahuje svojou chladnosťou a tajomnosťou, súostrovie Nového Zélandu sa páči svojou neodbytnou melodickosťou. Novozélandský hudobník Marlon Williams sa však vybral inou cestou. Prepojil tradíciu angloamerického vidieku so súčasným pesničkárskym revivalom.

Make Way For Love začína plachou sinatrovkou Come to Me. Originalita sa začína stupňovať a postupne vystavané melodické tóny vytvárajú niečo nové a unikátne. Poslucháča možno prekvapí, ako môže takýto nežný zvuk neustále zvyšovať napätie.

Nie náhodou sa tomu podriaďuje téma nahrávky, ku ktorej prispel rozchod s priateľkou – pesničkárkou Aldous Harding. Nie je cítiť ublíženie, smútok má priblížiť spoločné spomienky. Táto nostalgia pramení aj z hudby, ktorú má rád. Presleyho Love Me Tender alebo Orbinsonovu Only The Lonely smeruje ešte do emocionálnejšej roviny. Vrcholom je duet Nobody Gets What They Want Anymore, kde Harding a Williams uzatvárajú svoj vzťah.

Marlon Williams & Aldous Harding – Nobody Gets What They Want Anymore

Williamsov chlapčenský spev je nepokojný a nastavuje clivosť jeho duše. Prichádza z bolesti tohto sveta, ktoré nie je spravodlivým miestom. Víťazia v ňom ľudia s dlhými lakťami a Don Quijotom často zostane iba neuróza a sklamanie v láske.

V country music nevidí naleštené čižmy a od hrdinskosti kovbojských spevákov smeruje k zúfalosti a temnote, akú sme poznali u Johnnyho Casha. V piesňach sa neobjavuje sebavedomý prístup idúci z tohto žánru, ale skôr plachosť, ktorá sa veľmi dobre počúva. Jednoduché hudobné motívy ožívajú vďaka dramatickému prejavu. Stačil pri tom iba klavír ,akustická gitara a správne zladenie hostí (Raewyn Hodge, Nikora Nitro, Vai Punivai a ďalší) pri zborových častiach.

Marlon Williams – Make Way For Love (Live)

Album Make Way For Love znie klasicky a vytvára pre mladú generáciu staré hodnoty, ale s ich novými hrdinami. Frank Sinatra, Ray Orbinson, Johnny Cash sú preč, Marlon Williams pokračuje v ich príbehoch.