utorok, 19 marca, 2024
ÚvodRecenzieRecenzie CDPJ Harvey – All about Eve (Original music)

PJ Harvey – All about Eve (Original music)

OST - PJHarvey - All About Eve
OST – PJHarvey – All About Eve

Oscarovému filmu z roku 1950 All about Eve od amerického režiséra a producenta Josepha L. Mankiewicza v hlavnej úlohe s večne problémovou Bette Davis sa dostalo pocty na divadelných doskách londýnskeho Noel Coward Theatre. Aj s hudbou od PJ Harvey.

Úvodná uhrančivá skladba Becoming vťahuje poslucháča do deja divadelnej drámy o intrigách a túžbach o sláve. Dvanásťstopový soundtrack nahraný anglickou hudobníčkou a skladateľkou PJ Harvey v spolupráci s hudobníkmi ako James Johnston a Kenrick Rowe ponúka silný dramaticko-hudobný zážitok. V niektorých songoch možno počuť syntetizátory, drevené dychové nástroje, husle a to všetko obalené do podmanivej elektroniky. Väčšinou sa jedná o inštrumentálne skladby, pričom v The Sandman (feat. Gillian Andrerson) a The Moth (feat. Lily James) zaznejú hlasy hlavných herečiek.

Vonkajšia nálada songov je veľmi pochmúrna, trýznivá, ale zároveň vnáša vnútorný pokoj do celého deja. Spomínaná emocionálna balada The Moth s Lily James patrí k vrcholom nahrávky. PJ Harvey sa sama vyjadrila, že celé tvorenie bolo pre ňu výzvou a experimentom. Aj, keď bola viazaná príbehom cítila sa veľmi slobodne. Pre vyššie uvedených spolupracovníkov sa rozhodla preto, lebo James Johnston  má odvahu a veľký cit pre hudbu a za to ho obdivuje, pričom Kenrick Rowe je všestranný bubeník.

Emočne silný a dramaticky ostrý soundtrack All about Eve je možné si vypočuť prostredníctvom streamovacích hudobných služieb. Na pevnom nosiči sa neocitol a pravdepodobne ani neocitne, čo je na veľkú škodu. Takýto unikátny hudobný podmaz by sa hodil do nejedného dramatického života.