sobota, 20 apríla, 2024
ÚvodRecenzieRecenzie CDSudan Archives - Sudan Archives

Sudan Archives – Sudan Archives

Sudan Archives - Sudan Archives
Sudan Archives – Sudan Archives

Zvuk huslí odráža africké nápevy do hiphopových beatov a zmyselného R&B. Takúto scenériu vytvorila na svojom debute Sudan Archives.

Za projektom Sudan Archives sa skrýva mladá talentovaná speváčka a huslistka Brittney Denise Parks. Vyrastala v americkom meste Cincinnati, obklopená hudbou, doslova. V rodičovskom dome sa totiž nachádzalo množstvo hudobných nástrojov. Mala si z čoho vyberať, no ona ako prvé vzala do rúk husle, ktoré jej sluchový talent dokonale naplnili.

Ako dospievala, tak sa začala prejavovať zvedavosť odkiaľ vlastne jej predkovia pochádzajú. Tieto korene potom zapustila do svojej autorskej tvorby. Sudan Archives inklinuje k africkej hudobnej kultúre, ktorá nie je fixovaná v notácii, ale práve v sluchovej tradícii. Zvolila si interpretačný štýl príznačný pre severovýchodnú Afriku. Vybrala z neho určité fragmenty ako tvorbu melódie a spôsob ladenia a pretvorila do syntézy tradičnej hudby a postmoderny. Zmyslovosť a originalita sa ukazuje v šiestich skladbách umiestnených na tejto nahrávke, ktorá definuje polyštýlovosť v singulárnom prejave interpretky.

Sudan Archives – Come Meh Way

Jej tvorba má síce experimentálne prvky, ale stále je ešte dobre vnímateľná aj pre širšiu verejnosť. Dodáva tomu určitý sexepíl a charizmu svojej osobnosti. Nie je to iba plytký neoklasicizmus s opakujúcimi sa štruktúrami, ale pretavovanie nápadov v netradičných polohách a s bohatým využitím pentatonickej škály v melodike a navrstvovaním zvuku v harmónii. Nadviazanie na tradície zo západnej a severnej časti Afriky sa prelínajú s modernou hudbou. V rytmických patternoch odkazuje na hip hopové beaty, vokálnymi linkami naznačuje trendy z R&B. V tomto smere zarezonovala skladba Queen Kunta, ktorá má byť odpoveďou na Kendricka Lamara a jeho King Kunta Park.

Sudan Archives – Queen Kunta

Sudan Archives je výsledkom globálneho prelínania kultúr. Dychtivé skladby s nádychom exotických kultúr dokážu vyčariť scenériu ďalekých svetov aj medzi mrakodrapmi, obchodnými reťazcami a biznis centrami. Výnimočné!