ÚvodRecenzieRecenzie CDSzidi Tobias - Sedmoláska

Szidi Tobias – Sedmoláska

Szidi Tobias - Sedmoláska
Szidi Tobias – Sedmoláska

Speváčka, ktorej nikdy nebolo súdené, aby bola jej hudba masovo šírená. Skôr sa stala príkladom pre Janu Kirschner.

Kým Jana je mestským typom, ktorý v tom dobra slova zmysle nasáva hudobné trendy, Szidi Tobias skôr inklinuje k intímnosti, ďaleko preč od ruchov a zhonu. Životné jubileum, päťdesiat rokov, si pripomenula týmto dvojalbumom, ktorý je zároveň rozlúčkou s milovaným manželom a dvorným textárom Petrom Lipovským. Ten písal priamo na telo. Speváčkin hlas drží autor hudby Milan Vyskočáni v hlbokých a stredných polohách, Lipovský zase predstavil svoju manželku ako vážnu, vtipnú a silnú ženu, ktorá patrí do kategórie tých, čo prijímajú, že život dáva i berie. Nerezignuje, nestoná, iba vie, že musí ísť ďalej. Sedmoláska s podtitulom nie nová, ale výberová, poslucháča povodí po rôznych životných etapách Szidi Tobias. Predostiera ostrov marhúľ, ktoré majú sladkú dužinu, ale keď zahryznete do kôstky, poriadne vás to zabolí. Tak je to aj s piesňami Szidi Tobias.

Szidi Tobias – Tvrdohlavá

Vážny šansón, temperamentný čardáš, zádumčivé spojenie klavíru s flautou, rozkokošené saxofónové sólo, nežné violončelo. To všetko vykresľuje atmosféru. Aranžmány v dvadsiatich štyroch piesňach, ktoré podľa speváčky prešli dôkladným sitom výberu, sú jednoznačné a nekomplikované a idú pevne v príbehovej línii skladby. Sedemoláska nie je typickým výberovým albumom. Speváčka sa nevracia do minulosti oblúkom, ale prepája ju s prítomnosťou. Takto dnes znejú jej piesne, takto ich chce prezentovať svojim poslucháčom aj na koncertoch. Album vyšiel vo vydavateľstve Pavian Records.