ÚvodRecenzieRecenzie CDThe Breath - Acoustic EP

The Breath – Acoustic EP

The Breath - Acoustic EP
The Breath – Acoustic EP

Dýchať a spievať. Bez správneho nadýchnutia nezaintonujete, bez myšlienky je vaše dýchanie iba prežívanie. The Breath vedia dať zaujímavým témam, tvar. Robia to jednoducho, no kreatívne.

Tým, čo aspoň trocha sledujú dianie na manchesterskej scéne, neunikol projekt The Breath. Už jeho zloženie je nesmierne zaujímavé. Tvoria ho klavirista John Ellis a bubeník Luke Flowers, kmeňoví hráči skupiny The Cinematic Orchestra, speváčka Ríoghnach Connoly z kapely Afro Celt Soundsystem a Stuart McCallum, ktorý strávil v „jazzovom kine“ osem rokov, no popritom bol činný aj ako sólista či rezonoval v ďalších projektoch. Spoločnými silami vydali minulý rok debutový album Carry Cour Kin, ktorý zaujal renomovaných hudobných publicistov. Samozrejme, porovnanie s The Cinematic Orchestra muselo prísť, ale v tomto prípade ide skôr o stret pesničkárstva s ambientom než o plnohodnotnú elektroniku. Výsledný tvar tvorí zvláštny mix soulu, etno music a decentného elektronického aranžérstva.

The Breath – For You

Živé vystúpenia vyzerajú veľmi zaujímavo, ako asi môže vyzerať jedna jeho časť je predstavená na tomto akustickom EP albume, na ktorom sa nachádzajú štyri skladby z debutu. Kvarteto kompozícií je prerobené na dialóg medzi gitarovou linkou Stuarta a vokálnych partov Ríoghnach. Tam, kde nadýchaný a sýty altový hlas iba dotváral atmosféru, v akustických piesňach je vedúcou melodickou líniou. Duo vytvorilo nádhernú zvukomaľbu, nekomplikované ale nápadité harmónie a ich úzke prepojenie s rytmom. Pulzovanie v piesňach má svoju štruktúru, ale je zminimalizované na samotnú podstatu.

The Breath – Carry Your Kin

Aby ste zachytili  zmeny v drobnej motivickej práci, budete musieť pozorne počúvať. The Breath tu stoja „nahí“, bez „šiat“ a obstoja aj v akustickej polohe. Príďte sa o tom presvedčiť už 12. októbra do bratislavského Majestic Music Clubu, kde príde k prelínaniu akustických a elektroakustických aranžmánov.