8.6 C
Slovakia
štvrtok, 28 marca, 2024
spot_img

THE BREATH – Naše živé vystúpenia sú naklonené improvizácii

spot_img

The BreathAktuálny projekt kmeňových členov The Cinematic Orchestra (klavirista John Ellis a bubeník Luke Flowers) a dvoch výnimočných sólistov. The Breath je stretom intímneho gitarového hrania Stuarta McCalluma a soulového vokálu Ríoghnach Connoly. Prienik tvorby medzi Cinematic Orchestra a Afro Celt Sound System, kde obaja interpreti boli vedúcimi osobnosťami, prekonáva žánrové mantinely. Jazzové harmónie, folkové melódie a nu jazzový rytmus, nad ktorým sa „vznáša“ éterický vokál. Na debutovej nahrávke The Breath Carry Your Kin vyšperkovali zvuk do prejavu, ktorý dokáže byť rovnako zádumčivý, ako aj tanečný. The Breath prídu 12. októbra do bratislavské MMC, ešte predtým nám o tvorbe a koncertovaní tohto zaujímavého projektu, porozprával samotný Stuart McCallum.

SWITCH to ENGLISH VERSION

Musicpress:
Prvá otázka smeruje k vzniku vášho projektu The Breah. Išlo o dlho plánovanú a vysnívanú spoluprácu, alebo o zhluk náhod?
The Breath:

Trvalo šesť rokov, kým sme dali dohromady náš debutový album Carry Your Kin. S Rioghnach sme sa spoznali cez našich spoločných známych priateľov a hneď sme začali spolu hrať. Napísali sme niekoľko skladieb a netrvalo dlho a zasvätili sme do tvorenia aj bubeníka Luke Flowera a klávesistu Johna Ellisa zo Cinematic Orchestra. Kľúčom k tomuto spojeniu bolo vydavateľstvo Real World records, ktoré podporilo vznik našej nahrávky.

 
Musicpress:
Na debutovom albume Carry Your Kin ste spolupracovali s producentom Tchadom Blakom, ktorý dal výsledný tvar vášmu zvuku. Čo bol jeho najväčší prínos?
The Breath:

Pridal hĺbku nášmu celkovému prejavu. Jeho finálny mix pomohol formovať aranžmány našich skladieb a preniesol našu tvorbu na novú úroveň.

 
Musicpress:
Z debutového albumu ste vybrali niektoré skladby a akusticky ich prearanžovali na EP Acoustic. Ktorou cestou sa teda budete uberať na koncertoch? Budete striedať tieto polohy: akustickú a elektronickú?
The Breath:

Živé vystúpenia obsahujú zmes akustického a elektronického materiálu. Naživo sa hudba vyvíja podľa priebehu koncertov, takže naživo majú skladby inú atmosféru než na nahrávkach.

 
Musicpress:
Projekt The Breath vnímam ako stret kapiel Cinematic Orchestra a Afro Celt Sound System, odkiaľ pochádzajú členovia tohto zoskupenia.
The Breath:

Rioghnach pochádza z world music a folkovej scény, zatiaľ čo zvyšok kapely má jazzový-elektronický- ambientný background. Stretnutie týchto štýlov je to, čo definuje charakter našej hudby.

 
Musicpress:
Je dôležitou súčasťou vášho koncertu improvizácia, alebo majú vaše vystúpenia pevnú formu?.
The Breath:

Pracujeme na štruktúrach našich piesní, hoci naše živé vystúpenia sú otvorené improvizácií, ktorá čerpá z nášho hudobného presvedčenia a interpretácie. Hudba na každom koncerte sa odlišuje od toho predchádzajúceho, už len akustika koncertných sál a správanie publika je zakaždým iné.

 

 

Musicpress:
First question is address to beginning of your project The Breath. Was it a long planned and dreaming co-operation or just pure accident?
The Breath:

The debut album, Carry Your Kin, took 6 years to complete. Rioghnach and I met through mutual friends and got on musically and personally straight away. We wrote the songs and then brought in long time friends and collaborators Luke Flowers on drums and John Ellis on keyboards. Working with Real World Records was key in bringing the whole album together.

 
Musicpress:
On the debut album Carry Your Kin you cooperated with producer Tchad Blake, who gave a final pattern to your sound. What was his biggest apport by your opinion?
The Breath:

Tchad added depth to the overall impact of the music. His mixes helped to shape the arrangements of the pieces and took the music to a whole new level.

 
Musicpress:
Interesting is also an idea with acoustic arrangements which you processed on EP album Acoustic. Which way will you continue on the concerts? Will you alternate these positions: acoustic and electronic?
The Breath:

The live shows have a mixture of acoustic and electronic material. The music has developed over the course of touring the material, so the live show has a slightly different feel to the record.

 
Musicpress:
Project The Breath I perceive like meeting of bands Cinematic Orchestra and Afro Celt Sound System – this is from members of this group come. What opinions have others teammates?
The Breath:

Rioghnach comes from a folk background, whereas the rest of the band come from a jazz-electonica-ambient background. The meeting of these two styles is what defines the character of the music.

 
Musicpress:
Is an important part of your concert an improvisation or have your performances compact form?
The Breath:

We work within the structure of the songs, although the live performance have an openness which draws on our shared vocabulary of improvisation. The music on each concert is slightly different to the previous one, as a result of the sound of the room and the atmosphere of the audience being different.

 

Mohlo by ťa zaujímať

Peter Ďurinďák z Voľne Pohodení – Cítil som, že nové pesničky sa budú odlišovať, mám predstavu, že každý album by mal byť v niečom iný

Skupina Voľne Pohodení vydala svoj druhý album pod názvom 22:00. Konceptuálna nahrávka sa zaoberá nielen tematikou času a po hudobnej stránke prináša príklon k väčšej melodickosti....

Alexandra Tkáčová – V hudbe rada pracujem v rámci limitov, posúva to vašu kreativitu

Alexandra Tkáčová je mladá talentovaná speváčka pochádzajúca z Prešova. Svoju tvorbu vydáva pod menom Alexandra. Aktuálne študuje na vysokej škole prekladateľstvo a popri štúdiu učí spev...

Dramaturg Miroslav Dacho o inscenácii Filip – Zachytiť rozptyl, kvalitu i kvantitu Filipovho umeleckého života bolo pre nás určujúce

Inscenácia Filip pojednáva o živote renesančného umelca – hudobníka, skladateľa, zabávača, herca, dramaturga – Jara Filipa. S dramaturgom Miroslavom Dachom sme sa rozprávali o naštudovaní Filipovho diela,...

Elena Dadajová – Moja budúcnosť je spojená s hudbou a divadlom

Mladá sopranistka z Kysuckého Nového Mesta, Elena Dadajová sa rozhodla svoje nadanie ďalej rozvíjať na Anton Bruckner Privatuniversität v rakúskom Linzi. Po štúdiu na Akadémii umení...