8.6 C
Slovakia
streda, 27 mája, 2020
Festivaly Postpunkoví experimentátori Snapped Ankles roztancujú Besedu 2020

Postpunkoví experimentátori Snapped Ankles roztancujú Besedu 2020

Snapped Ankles
Snapped Ankles

Festival Beseda u Bigbítu odhaľuje prvú dávku tohtoročného programu. 28. Ročník legendárneho minifestivalu na južnej Morave sa uskutoční v dátume 31.7.-1.8. a opäť ponúkne prierez aktuálnou českou a slovenskou alternatívnou scénou so zastúpením najzaujímavejších kapiel posledného roku aj návraty vo veľkom štýle. Prvým zahraničným headlinerom je britská krautrock elektro-dance-punková smršť Snapped Ankles.

Londýnski Snapped Ankles vystúpia prvýkrát v Českej republike práve v Tasovskom lesíku. Návštevníci minuluročnej Pohody si môžu pamätať hyptnotizujúcu show týchto post-punkových experimentátorov, ktorí predviedli pre tých pár stoviek zúčastnených, nikdy nekončiaci, nezabudnuteľný zážitok, zatiaľ čo sa z vedľajšieho pódia zborovo ozýval Wonderwall. Napriek tomu sa práve ich koncert zaradil medzi to najlepšie z Pohody 2019. Ich vystúpenia sú zážitok sám o sebe, rovnako ako ich stage presence, často presahujúca rozmery pódia, či ich ťažko opísateľné kostýmy pripomínajúce stromy v leteckých uniformách (ale každý v tom asi vidí niečo iné).

„Našim hlavným cieľom je mapovať aktuálne dianie na českej a slovenskej nezávislej hudobnej scéne, doviezť to najzaujímavejšie od zavedených umelcov a včas rozpoznať nové talenty, ktoré práve formujú nové hudobné trendy“ hovorí Pavel Uretšlégr, riaditeľ a súčasne jeden z dramaturgov festivalu. To sa Besede darí každoročne a tento ročník nebude výnimkou. Unikátny projekt Jakuba Königa Zvíře jménem Podzim prekvapil minulý rok novým albumom Září, na ktorom spolupracoval s producentom Aid Kid a ruku k dielu priložil aj Jonatán Pastirčák aka Pjoni. Nahrávka Září je horúcim kandidátom na album roka a na Besede odznie v prevedení 15 členného mini orchestra/superkapely.

Prvou potvrdenou slovenskou interpretkou je Katarína Máliková, ktorá minulý rok vydala očakávaný druhý album Postalgia. Na ňom sa mierne odklonila od predošlých folklórnych vplyvov a vkročila do temnejšej, elektronickej sekcie world music spektra.

Po štyroch rokoch sa do Tasova vráti aj kapela B4, ktorá funguje už takmer 20 rokov a neúnavne prichádza stále s novými projektami. Ich posledný album Plastová okna je nominovaný v kategórii album roka v rámci hudobných cien Vinyla. Rovnako nominovaný je aj projekt Luboša Rezka Rouilleux, ktorý taktiež nebude chýbať na súpiske tohtoročných interpretov. Poetický DIY elektro-pop nevie asi nikdy lepšie ako power duo Zezula & Havlen. Ich spoločný projekt Post-hudba vstal po niekoľkých rokoch z mŕtvych a pokračuje presne tam, kde skončil. A chvalabohu aj na Besede.

Viah, víťazka súťaže Czeching 2019 víri vodu na scéne odkedy vydala svoj debutový album Tears of Giant. Odvtedy rozšírila kapelu, s ktorou sa čerstvo vrátili z najväčšieho európskeho showcase festivalu Eurosonic.

Gitarista Tomáš Kopáček sa po niekoľkých rokoch vrátil s projektom Black Tar Jesus, aktuálne vo dvojici s bubeníkom Ondřejom Bláhom prinesú na Besedu trochu potemnelých punkových emócií. Prvú várku lineupu uzatvárajú „divnoraperi” Mutanti hledaj východisko, hardcoroví Decultivate a aktuálne najväčší post-punkový objav z Brna sinks.

autor: Mária Lišková

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ