8.6 C
Slovakia
štvrtok, 2 októbra, 2025
spot_img
ÚvodNovinkyBoris Bačik rozdáva úsmev aj ako hudobník na svojom debute
spot_img

Boris Bačik rozdáva úsmev aj ako hudobník na svojom debute

Boris Bačik, herec a bábkoherec, známy napríklad z detských televíznych relácií, ale najmä ako klaun z projektu Červený nos, prináša na slovenskú hudobnú scénu svoj spevácky debut Každonočné sólo. V jednej skladbe hosťuje aj známa herečka a speváčka Soňa Norisová. Album vyšiel vo vydavateľstve HLAVA XXII, ktoré podporuje vydávanie komornej a jazzovej hudby.

Ako profesionálny zdravotný klaun (doktor Trubka a Pepan Fešák) prináša už vyše dvadsať rokov radosť a smiech chorým deťom priamo na nemocničné lôžka. V rámci medzinárodnej organizácie Červený nos – Clowndoctors navštevuje detské oddelenia po celom Slovensku a svojím humorom pomáha liečiť. Boris Bačik vníma hudbu ako komunikačný prostriedok aj na vyjadrenie emócií a empatie.

Práca pre Červený nos Clowndoctors ovplyvnila môj pohľad na svet a určite to presiaklo aj do tohto albumu. V nemocniciach často používam hudbu a je úžasné, ako dokáže zmeniť prostredie a náladu. Dokáže rozveseliť, ale aj ukľudniť, prípadne zabudnúť na nejaké traumatizujúce situácie. V nemocniciach najradšej hrávam skladby od autorov ako Sting, Rod Stewart, Joe Cocker…a reakcie pacientov, rodičov a personálu sú super, takže pozitívne emócie tam zažívam aj ja. A to ma vlastne tiež posmelilo, aby som album vydal,“ zamyslel sa Boris nad tým, ako ho táto rola definuje aj pri iných umeleckých činnostiach.

Svoj hudobný talent, ktorý využíva nielen v týchto živých predstaveniach ako multiinštrumentalista (klavír, zobcová flauta, gitara, harmonika, saxofón, ukulele), zužitkoval na svoj autorský debutový album Každonočné sólo: „Najradšej hrávam na klavíri a preto sú klávesové nástroje v mojich skladbách najčastejšie. Ale mám veľmi rád aj sólové dychové nástroje. V nemocniciach však najviac používam ukulele a v najbližšej budúcnosti aj pesničky, kde by mala prevládať gitara,“ odpovedá Boris na otázku, aký nástroj mu je najbližší. Poslucháči ho môžu v siedmich piesňach zažiť vo vážnejšej, ako aj v uvoľnenej polohe.

Prvotným impulzom k vydaniu vlastných autorských skladieb sa stalo stretnutie s poprednými slovenskými jazzmenmi na jazzovej dielni v Piešťanoch. „Začal som skladať už dávnejšie, ale väčšinou to bolo ,,do šuplíka.”. Keď som svoje pesničky niekomu zahral a dotyčný sa ma spýtal, prečo to nevydám, odpovedal som že nemám kde, ani s kým. Stretnutie s Nikolajom Nikitinom, Ľubošom Šrámekom a Martinom Petrenkom na Medzinárodnej jazzovej dielne Doda Šošoku to zmenilo. Prišlo to ako správna vlna, na ktorú treba nasadnúť. Tak som nasadol a teraz sa na nej veziem. Kam sa na nej doplavím, to sa uvidí.

Na nahrávke sa okrem Borisa Bačika podieľali aj vynikajúci inštrumentalisti: na sólovej gitare hrá Pavol Bereza, na klavíri Ľuboš Šrámek, bicie nahral Juraj Šušaník, trúbku Ondrej Juráši a kontrabas Matej Štubniak.

Aranžmány pripravil Nikolaj Nikitin, ktorý spolu s Ľ. Šrámekom a Tomášom Gajlíkom, sa podieľali na vzniku aj producentsky. V skladbe Anjel na balkóne hosťuje speváčka a herečka Soňa Norisová.


Album Každonočné sólo vyšlo pod značkou HLAVA XXII v rámci projektu Studio Sessions, ktorý bol podporený z verejných zdrojov Fondom na podporu umenia.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img