8.6 C
Slovakia
utorok, 22 septembra, 2020
Home Novinky Vďaka EXIT Festivalu už poznáme týchto srbských interpretov

Vďaka EXIT Festivalu už poznáme týchto srbských interpretov

Vladimir-Ivkovic

Hudobný kolorit festivalov dotvárajú okrem zahraničných headlinerov aj lokálni interpreti. To, čo môže byť pre domácich návštevníkov samozrejmosťou, turista či zahraničný novinár vníma, ako dobrú príležitosť k spoznaniu miestnej scény. Pozreli a vypočuli sme si hneď niekoľko srbských skupín, interpretov a DJ´s /producentov. Prinášame prehľad tých najzaujímavejších.

Vladimir Ivkovic – Srbi z elektronických žánrov asi najviac obľubujú techno, ale nepohrdnú ani kvalitným ambientom. Vladimir Ivkovic pochádza z Belehradu, ale už niekoľko rokov pôsobí v Düsseldorfe, ktoré sa od osemdesiatych rokov stalo akýmsi centrom alternatívnych a avantgardných kapiel. Zaujímavé zvuky a ich netradičné kombinovanie držali poslucháčov v napätí počas celých dvoch hodín Vladimirovho setu.

Obojeni Program – Doteraz sme nemali tú česť naživo spoznať legendárnu srbskú post punkovú kapelu, ktorá hrá na EXIT Festivale každý rok. Pružné gitarové riffy, podmanivý vokál ich lídra Branislava Babića a aranžmány pohybujúce sa niekde na pomedzí The Stooges a The Jam. Ak sa vám páči post punk, proto punk či garage rock, tak Obojeni Program budete milovať.

Obojeni Program – Problem Ne Postoji

Ana Čurčin – Prísť a zahrať clivý indie folk na festivale, kde väčšina návštevníkov prišla tancovať, chce odvahu. Zvládnuť to s chladnou hlavou a zanechať nezmazateľný dojem, to už je bravúra. Mladej pesničkárke Ane Čurčin sa to podarilo. V jej piesňach boli cítiť prvky z angloamerickej scény, ale aj nádych balkánskej melodiky. Pri všetkej tej elektronike sme boli radi, že sme objavili niečo “živé a emotívne”.

3 kapljice – Aleksandra, Mina a Vesna to do Petrovaradinskej pevnosti, v ktorej sa festival odohrával, nemali ďaleko. Trio pochádza z Nového Sadu, hrá tvrdý rock, dôraz dáva na melódiu a ich pestrosť v striedaní vokálov je ich najväčšou devízou – rýchla kadencia, deklamačný prejav i pekná intonácia vo väčších výškach. Vďaka tejto variabilite sa piesne nezlievali do jedného celku.

Sana Garić – Všežánrovo poňala svoje vystúpenie Sana Garić. Náznaky reggae striedala gotická hudba, synthpop a New Wave. Očakávania z obskúrnej šou sa nenaplnili, naživo sme sa nedočkali žiadnych bizarností, ale sympaticky koncipovaného vystúpenia, v ktorom nechýbali dunivé basy, kvalitná sprievodná kapela a komunikatívna speváčka so zaujímavou farbou hlasu.

Sana Garić – Mantra

Kanda kodža i Nebojša – Táto kapela prežila vrcholy i pády. Za sebou má tri obdobia, každé prinieslo do srbskej hudby niečo inovatívne –  v tom prvom syntézu rocku s jazzom a funky, v druhom príklon k psychedelickejšej hudobnej podobe so zaradením acid jazzu, a po reunione v roku 2003 priamočiarejšie skladby so zvukom garážového rocku. Naživo kvalitne podané fusion, v ktorom sa zrkadlil odraz Neila Younga, Johna Mayalla i Pink Floyd.

Kanda Kodza i Nebojsa – Sve je stalo (u r´n´r´)