nedeľa, 27 septembra, 2020
Home Recenzie From Mountains - From Mountains

From Mountains – From Mountains

13935096_1087744451321053_7581724671696513069_n

Hudobný kritik a publicista Simon Reynolds ako prvý vyslovil spojenie post-rock už v roku 1994. Bolo tomu tak v recenzii albumu Hex od skupiny Bark Psychosis v magazíne Mojo.

Okrem iného použil aj zrejme najfrekventovanejšiu charakteristiku žánru, keď povedal: „Post-rock je to, keď sa gitary používajú negitarovým spôsobom.“ Táto laikovi nič nehovoriaca charakteristika je preto zdrojom celkom bohato štruktúrovaného post-rockového univerza, ktorý vytrhol z rocku jeho dravú a nespútanú energiu,aby ju transformoval na rozvláčny lyrizmus často epických šírok.

V týchto intenciách sa pohybujú aj debutanti From Mountains so svojím rovnomenným EP. To, čo v ich tvorbe prislúcha kategórií rock, je azda len nástrojové obsadenie. From Mountains stavili všetko na jednu kartu. Ich debut je pozoruhodne súdržný, no za cenu jednej náladovo-výrazovej polohy bez výraznejších dynamických skokov. Dá sa povedať, že celé EP funguje ako jeden veľký nádych a výdych hudobnej drobnokresby. Čo ma na kapele From Mountains zaujalo je to, akým spôsobom pristupujú k svojmu zvuku. Bicie nástroje tvoria celkovú dynamiku, gitary za vynášajú v pozadí a dodávajú skladbám vzdušný priestor (prakticky bez nároku na rozvedenie komplexnejšej melódie). Klávesové nástroje sú okrem efektovej steny hlavným nositeľom melódie –najmarkantnejšie to môžeme počuť v skladbách Juno meet Jupiter alebo mne najsympatickejšej (zároveň najmelancholickejšej) When We Painted The Sky.

From Mountains – Juno meet Jupiter

Basgitara funguje celkom tradične, keď na správnych miestach komunikuje s rytmikou a dopĺňa spodné frekvenčné pásmo. V tejto kombinácii je hudba From Mountains veľmi príjemným ambientným počinom, či už sa ju rozhodneme počúvať ako „backround music“ alebo jej prisúdime úplne autonómne poslucháčske kvality. V našom prípade by sa dalo ľahko odraziť aj od stálic post-rockovej či ambientnej scény. Či už nám From Mountains privedú na myseľ Explosions in the Sky, Mono, Mogwai, This Will Destroy You alebo hudobníka pod menom Nils Frahm, sme stále na rovnakej adrese. Každému, kto sa utieka k modernému úspornému a atmosferickému minimalizmu, From Mountains určite prinesú tú správnu esenciu vyššie spomenutého.

From Mountains – Outside the Joybox