piatok, 25 septembra, 2020
Home Recenzie Lindsey Stirling - Shatter Me

Lindsey Stirling – Shatter Me

shatter-me-cover

Špecialitou americkej huslistky, tanečníčky a skladateľky Lindsey Stirling kombinácia klasickej hudby s rôznymi hudobnými štýlmi, ako napríklad: dubstep, trance, elektro house a hip-hop. V roku 2010 sa zúčastnila piateho ročníka súťaže America‘s Got Talent, kde ju prezývali „hip-hopová huslistka“. Aj keď nevyhrala, zviditeľnila sa. Krátko potom vydala svoj debutový štúdiový album Lindsey Stirling.

apríli v roku 2014 vyšiel jej druhý, omnoho progresívnejší album Shatter Me v spolupráci s vydavateľstvom Independent. Okrem dvoch skladieb je kompletne inštrumentálny. Ako prvý zverejnila spolu s videoklipom singel „Beyond The Veil“. Lindsey povedala, že to bolo prvá skladba z albumu, ktorú napísala. Vďaka elektornickej hudbe a bicí nástrojom v pozadí Lindseyina hra na husle ešte viac vynikne.

Lindsey Stirling – Beyong The Veil

V skladbách „Mirror House“ a „V-pop“ neskombinovala elektornickú hudbu s huslami veľmi šťastne. Sprievodné vokály, klávesy a bicie zatieňujú krásnu hru na husle. Skladby nie sú zlé, ale zbytočne prekombinované. V kompozícii s rovnakým názvom ako je samotný album “Shatter Me” ,  Lindsey spolupracovala s Lzzy Hale. Cover albumu naznačuje príbeh. Balerína je uväznená za sklom a čaká kým ho niekto rozbije a pustí ju na slobodu. Ona je jediná, ktorá sklo môže rozbiť. Myšlienkou je, že človek sa bojí porušiť svoje zvyky a výsť z komfortnej zóny.

Lindsey Stirling & Lzzy Hale – Shatter Me

Piata skladba „Heist“ znie ako zo soudtracku nejaké filmu alebo počítačovej hry. V tomto prípade sa husledubstepom veľmi pekne dopĺňajú. „Roundtable Rival“ , kompozícia plná kontrastov. Jedna časť znie ako nahrávka z írskeho tanca, ďalšia ako gothic metal a samozrejme nesmie chýbať osviežujúci dubstep. Elektornické gitary, bubny a mnoho ďalších prvkov v tomto prípade stále dáva možnosť vyniknúť husliam.

Lindsey Stirling – Roundtable Rival

Celkovo sa ma album veľmi pozitívne prekvapil a som rada, že som mala možnosť si ho vypočuť. Lindsey experimentuje a s každou skladbou sa snaží priniesť niečo nové. Podarilo sa jej znovu priviesť mladých ľudí ku klasickej hudbe. Lindsey Stirling mala odohrať svoj premiérový koncert na Slovensku 6. júna, z jej rozhodnutia sa však koncert prekladá na neurčitý termín. Redakcia MusicPress vás bude už čoskoro informovať o novom termíne.