Home Recenzie Nôze - Apache

Nôze – Apache

CCCD017_Artwork_1440-1024x1024

Nôze urobili so súčasným albumom Come With Us veľmi vítaný návrat k vydavateľstvu Circus Company. Neopakovateľná dvojica Nicolas Sfintescu a Ezechiel Pailhes prinieslo kolekciu podmanivých a zvedavých piesní, ktoré by mohli pochádzať len z jedinečného zvukového sveta, ktoré obývajú. V ich kariére od prvých experimentov až po súčasnú tvorbu cítiť ich posun z albumu do albumu, čím prinášajú novú skúsenosť nie len sebe ale aj svojim poslucháčom.

Nôze boli vždy experimentátorský, tvorivý a jedinečný o čom sa mohli presvedčiť aj slovenský fanúšikovia na jednom zo slovenských elektronických festivalov (a tých teda nie je veľa). Jedinečné spojenie elektroniky, živých hudobných nástrojov a neškatuľkovanie sa do hudobného žánru robí túto dvojicu progresívnym trendseterom vo zvukových kombináciách. Come With Us  pozostáva z 10 skladieb, v ktorých prefrčíte cez pomalé rockové balady až po nadupaný house, či elektro respektíve kombináciu všetkého o čom ste si mysleli, že sa nedá spojiť do zvukového záznamu. Vyberám pár skladieb ktoré oslovili moje ucho, ale myslím, že každý si na albume nájde to svoje. Prvá skladba na albume Need to Know my veľmi pripomína staršie veci od Roisin Murphy. V skladbe hosťuje speváčka menom Dani Siciliano. Hudobne je to taký príjemný disko funk s hlbokým textom o ochladení vo vzťahu. Ďalšou skladbou je Apache jemný haouse s dlhým začiatkom, ktorý sa rozbehne cca v 3 minúte, vokálami veľmi podobnými tými z filmu Winethou a poklad na striebornom jazere.

Nôze – Apache

Piatou skladbou na albume je The Crab Dance, chytľavá melódia, cymbalové sólo a silné vokály,  ktoré si môžete spievať spolu s Nôze. Zaujímavé sú použité perkusie, ako fľaše, kľúče, ale to počujete ak si nasadíte fakt kvalitné sluchátka. Come With Me  je pomalý gitarový pop zo sladký textom, ktorý sa vymyká albumu, ale je príjemným prebudením a sviežim vzduchom medzi mnohými zvukovými experimentmi.

Nôze – Come With Me

Celý album uzatvára skoro až cinematická Supernova, začínajúca pomaly, pokiaľ sa neozvú šialene rytmické bicie v podaní Emilia Turiho a gitarový doprovod od Thibaulta Frisona, ktorý spolupracovali na celom albume. Silné hlasové linky, piáno a elektornické pazvuky robia túto pesničku sladkou bodkou za celým albumom.

Nôze – Supernova

A čo dodať k celému albumu, je príjmený, ľahký a nadčasový. Tvorba Nôze sa nedá pomýliť a tento album ej toho dôkazom, že spojenie elektronickej hudby, analógových nástrojov a kreatívneho prístupu  dokáže vylúdiť nádherné piesne.