nedeľa, 27 septembra, 2020
Home Recenzie Symphony of Science - Venture to the Stars Remixes

Symphony of Science – Venture to the Stars Remixes

a1015825451_10Symphony of Science je elektronickým projektom Johna Boswella z Washingtonu. Kto by nevedel, jedná sa o kvalitný elektronický vedecký mashup s menami ako Stephen Hawking, Carl Sagan, Richard Feynman, Neil deGrasse Tyson, Bill Nye. Pôvodný album vyšiel ešte v roku 2009, a toto je jeho voľné remixové pokračovanie, ktoré sa sústredí na pár hlavných skladieb ako je Glorius Dawn, We Are All Connected a Ode To The Brain. Z všetkými remixami stoja renomovaný djs a producenti na úrovni rôznych hudobných žánrov. Hneď prvé tri tracky sú slová Stephena Hawkinga a Carla Sagana a z ich vedeckej rozpravy Cosmos z roku 1980.

Už v úvode poslucháčov jemne navnadí elektro- funk so silnou basovou linkou, no už pri  druhom mixu (od Onisenta)  majú pocit, akoby počúvali Infected Mushroom. Rozbehnutý trance však  plynule prechádza do riadneho vedeckého reggae. Producentov treba pochváliť za hudobnú pestrosť a vyzdvihnúť ich krásnu prácu so samplami a celkovým výrazom.  Na albume môžeme nájsť vysamplované prednášky Carla Sagana, Richarda Feynmana, Neil deGrasse Tysona či Bill Nyea.

Symphony of Science – The Quantum World

Pomedzi vedecké úvahy o mozgu, neurónoch a evolúcii od Carl Sagana, Roberta Winstona, Vilayanura Ramachandrana, Jill Bolte Taylorovej, Billa Nyeho a Olivera Sacksa preniká rýchly drum and bass, klavír a spev pani Taylorovej. Inokedy uchváti odchovancov starých dosiek Aphex Twin psychadelická zvuková pestrosť. V remixoch možno nájsť aj čriepky chilloutu, hip hopu a jemné náznaky IDM.

Symphony of Science – Glorious Dawn

Album je  ako celok veľmi zaujímavý. Jeho jedinou škodou, že je zameraný len na 3 skladby z celkovej produkcie Symphony of Sience, ak sa však v hudbe nezameriavate na texty tak si ani nevšimnete, že v piatich skladbách Stephen Hawking vraví to isté. Projekt Symphony of Sience je vydarený experiment ako priniesť vedu k takým lenivcom ako som ja. Veľmi obdivujem Hawkinga, ale som lenivá čítať vedecké texty, tak ej stále lepšie si ich spievať, nemyslíte?

| autor: Natália Macháčková