Home Recenzie The Ills - Zoya

The Ills – Zoya

the-ills-zoyaSlovenská formácia The Ills vydala pred pár dňami svoj najnovší počin. V poradí už tretí štúdiový album dostal názov Zoya.  Štvorčlenné zoskupenie pochádzajúce zo slovenskej metropoly bolo založené roku 2008.  Žánrovo sa pohybujú v intenciách post rocku, shoegaze s náznakom progresívnych prvkov.

V tvorbe The Ills však môžeme nájsť i vplyvy sludge a rovnako i math rocku.  Do svojej hudby vkladajú špecifickú pečať vďaka čomu presahujú rámec už zmienených žánrov. Typickou črtou hudby The Ills je ich výsostne inštrumentálna tvorba. Zoskupenie je zložené z gitaristov Martina Krajčíra a Adama Kobyda, bubeníka Ľuboša Hodása a o basovú linku sa stará Peter Berák. The Ills majú na svojom konte 3 štúdiové albumy (vrátane novinky),  2 EP a počet koncertov za 6 rokov hrania už presiahol číslo 150.  Okrem vystúpení na domácej hrude (objavili sa napríklad na festivaloch Pohoda a Wilsonic) koncertovali nielen v okolitých krajinách V4, ale i v Nemecku, Rakúsku a Dánsku. Ku svojim muzikantským úspechom pridali i vystúpenie spoločne s God Is An Astronaut, Russian Circles či And So I Watch You From Afar.

The Ills – Hudobné úlety profil The Ills

Najnovší počin Zoya vychádza  ako CD,  digitálny album a kvarteto Slovákov nezabudlo ani na zberateľov vynilových platní.  Aktuálny album  vznikol  v  prímorskom dánskom meste Haderslev.  O kvalitu zvuku na nahrávke sa staral Dominik Suchý z formácie Tittingur. Mastering nahrávky Zoya si vzal pod kuratelu Tomáš Karásek známy pod pseudonymom Gaex v súčasnosti pôsobiaci v Dubline. Oficiálne predstavenie albumu Zoya sa uskutoční na festivale Waves v Bratislava v dňoch 3. až 5. októbra.

The Ills – Raised Among Cuckoos

Osem skladieb na albume Zoya sa nesie v pomalom až strednom tempe. Na novom albume si budeme môcť vychutnať nielen rastúcu muzikantskú zručnosť, ale i celkom počuteľnú radosť zo samotného hrania. Zoya rovnako ako aj predošlý album  kladie dôraz na atmosféru v znamení podmanivej melanchólie. Zoya však vyniká zložitejším konceptom celej kompozície albumu a štruktúry jednotlivých skladieb. Za zmienku stojí i vysoká kvalita zvuku. Celý album je príjemne vyvážený a rozhodne nenudí.

The Ills – Promo Zoya

Uchvacujúca melanchólia nového albumu si získa poslucháča a rezonuje mu v hlave ešte dlho po dopočúvaní albumu. The Ills pripravili nahrávku kvalitnú tak po stránke inštrumentálnej, kompozičnej  ako i zvukovej. Preto sa pohodlne usaďte do kresla  a sledujúc obrazy za oknom sa nechajte unášať impresiami jesennej krajiny umocnenej melancholickou estetikou albumu Zoya.

| autor: V. Homola