ÚvodRecenzieRecenzie CDGrimes – Miss Anthropocene (Deluxe edition)

Grimes – Miss Anthropocene (Deluxe edition)

Grimes – Miss Anthropocene
Grimes – Miss Anthropocene

Claire Elise Boucher, známa pod umeleckým menom Grimes, je kanadská speváčka, hudobníčka a producentka. Ultradivná senzácia minulých rokov prišla s ešte viac hyperdivným hudobným konceptom Miss Anthropocene. Kto je to Miss Anthropocene?

„Antropomorfná bohyňa klimatických zmien, ktorá je psychedelickým, vo vesmíre žijúcim démonom a zároveň kráľovnou krásy, ktorá si vychutnáva koniec sveta“. Týmto zrozumiteľným príspevkom na Instagrame predstavila speváčka aktuálny koncept. Ďalej uviedla, že po hudobnej stránke ponúkne éterický nu-metal, pričom chce zábavnou formou poukázať na problematiku sveta.

„Grimes sa vždy snaŽila odvrátiť od beŽného popu. na nahrávke miss anthropocene je k popu viac než priateĽská“

Prvý singel  We Appreciate Power vyšiel ešte v roku 2018. S futuristicky, hutne industriálnym a špinavým zvukom šíri propagandu proti umelej inteligencii. Ako sme už spomínali, celým albumom sa nesie mix štýlov ako je nu-metal, ethereal wave, industriálna elektronika a alternatívny rock zabalené do intergalaktického art-popu. Song So Heavy I Fell Through the Earth ponúka hneď na úvod hudobnú maškrtu.

U Grimes nebolo zvykom, aby bola popovo prístupná. Vždy sa snažila niečím odvrátiť od čistého popu. Teraz však v  Delete Forever a You´ll Miss Me When I´m Not Around je popovo priateľská. Za pútavý kúsok určite stojí elektropopový track Violence v spolupráci s DJ i_o. Atmosferický a tanečný, rave-popový song popisuje toxický vzťah medzi Zemou a nami ľuďmi.

Mizantropia v podaní Miss Anthropocene sa nemusí nevyhnutne spájať s nehumánnym postojom voči ľudom. Vyjadrila sa z pohľadu Zeme na ľudský druh ako taký. Je nepopierateľné, že globálne ovplyvňujeme zemský ekosystém. Grimes poskytla k tomu hneď dve možnosti. Súhlasiť s ňou alebo si na to aspoň zatancovať. Ani v jednom, ani v druhom prípade však neoľutujete.