8.6 C
Slovakia
štvrtok, 26 novembra, 2020
Home Recenzie Recenzie CD TOVE LO - Blue Lips

TOVE LO – Blue Lips

TOVE LO - Blue Lips
TOVE LO – Blue Lips

Nový album Blue Lips od švédskej speváčky Tove Lo je pokračovateľom nahrávky Lady Wood. Speváčka opäť filozofuje nad sexom, feminizmom, drogami a vzťahovo emocionálnymi problémami.

Jej songy by sa mohli zaradiť do kategórie „shock-pop“ už len preto, že si v textoch hovorí, čo chce, keď (to) chce a odmieta sexuálnu dominanciu, iba ako mužskú záležitosť.

Blue Lips je koncepčný album, ktoré drží pokope aj napriek tomu, že je tematicky rozdelený na dve časti (Light Beams a Pitch Black), ako tomu bolo aj u jeho predchodcu. Speváčka používa vo vyjadrení sex ako prostriedok a nie ako potrebu uspokojenia. Nahrávku zastrešil producentský tím The Struts (Pink, Ellie Goulding), Ali Payami (The Weeknd, Ariana Grande, Ellie Goulding, Katy Perry, Taylor Swift, Adam Lambert) a LuLou.

Hudobne sa speváčka pohybuje niekde na pomedzí disca 70. rokov a housu 90. rokov s hypnotickým electro-popom. Prvý singel Disco Tits charakterizoval album ako temný tanečný pop, ktorý oslavuje sexuálne pozitívny feminizmus. Pri počúvaní moderných elektronických beatov jednotlivých songov poslucháč môže nadobudnúť pocit, že sa stáva akýmsi otrokom samotnej speváčky. Shivering Gold svojimi hutnými diskotékovými beatmi ponúka množstvo predstáv ako si užiť túto horúcu tanečnú jazdu.

Slabinou albumu sa môže zdať, že sa hudobne zlieva do jedného zvukového stereotypu, ktorý však preruší song Stranger, ktorý patrí medzi to najlepšie, čo speváčka nahrala. Song je funky, líznutý gitarou, riadený bubnom a podporený silným vokálom speváčky. Veľmi zaujímavo vyznie hudobne drsná Bitches. Druhá časť albumu Pitch Black je romanticky špinavá a poslucháča necháva trochu vydýchnuť. Môže sa zdať, že práve posledná časť, kde sa speváčka začína chovať pozitívne a veci začína brať inak, pôsobí nezaujímavo a Tove Lo stráca to svoje neposlušné čaro.

Tove Lo – Bitches

Speváčka na aktuálnom albume odhalila svoje telo a dušu viac než dosť, je neúnavne sexuálna a emocionálne pôsobivá. Podarilo sa jej vyniknúť od umelcov škandinávskeho popu tým, že jej produkcia nepôsobí chladne, synteticky, ale naopak veľmi, veľmi „hot“.