piatok, 26 apríla, 2024
ÚvodRecenzieSlowthai - Ugly

Slowthai – Ugly

Britský umelec Slowthai, známy svojím provokatívnym štýlom a odvážnou kombináciou hip-hopu, grime a punku, sa vracia so svojím najnovším albumom „Ugly“ – predstaví ho aj na festivale Pohoda.

Názov je taktiež akronymom (Akronym je slovo, prípadne názov zložený zo začiatočných písmen alebo slabík viacerých slov) pre „U Gotta Love Yourself”,čo je v prípade tohto albumu trocha aj iróniou. Ale poďme po poradí. Album ponúka dvanásť skladieb, ktoré sú odrazom vývoja Slowthai ako umelca a zároveň pokračujú v prezentovaní jeho jedinečného hudobného rukopisu.

Po albume “Tyron” (2021), ktorý bol depresívny a viac introspektívny, môžeme vidieť ako Slowthai kombinuje pokojné a tvrdšie techniky pri tvorbe skladieb. Kým album „Nothing Great About Britain“ (2019) bol hlavne kritikou politiky, môžeme s kľudným svedomím prehlásiť, že album “Ugly” je hlbším a ešte nemilosrdnejším ponorom do jeho mysle ako predchádzajúce dva albumy.

Úvodná skladba „YUM” je nervóznym industriálnym hip hopom so závanmi The Prodigy a Death grips. Slowthai sa dožaduje sa intervencie, hovorí o nedostatku motivácie, o svojich závislostiach, o svojom impulzívnom správaní, o problémoch s hnevom a celkovo pri tom znie ako zmyslov zbavený, s výkrikmi, s ťažkým dýchaním. Ak vás táto skladba oslovila, tak sa máte na čo tešiť.

V ďalších skladbách môžeme počuť jeho emocionálny prejav, ktorý sa zamýšľa nad svojím životom a vyrovnávaním sa s minulosťou. Sú tu skladby, ktoré ukazujú jeho citlivejšiu stránku a schopnosť preniknúť do svojich pocitov, čo je očividný kontrast oproti jeho obvyklým textom.

V albume Slowthai oslavuje svoju nekonformnosť a povzbudzuje poslucháčov, aby sa nepoddávali spoločenským tlakom. Súčasne skladba ponúka nádej a pripomína, že každý má svoje miesto vo svete, aj keď nezapadá do sociálnych konvencií.

Pokiaľ ide o produkciu, ponúka silný hudobný zážitok a dokazuje, že Slowthai sa nebojí prekračovať hranice a experimentovať s rôznymi žánrami. Využíva rôzne zvuky, ktoré sú miestami až nepríjemné a tým prepája emóciu s témami, o ktorých sa naozaj nehovorí jednoducho. Produkcia jasne prispela k vytvoreniu zvukovej krajiny, ktorá podčiarkuje jeho texty.

Nebojí úprimnosti a svojich poslucháčov si získava autenticitou. Ako celok rozhodne nezaprie svoj potenciál, aby poslucháčov prinútil sa zamyslieť nad rôznymi aspektmi života ako je depresia, traumy, sebaľútosť a neschopnosť prijať sám seba. V skladbe “HAPPY” sa Slowthai hrá s hovoreným slovom, rapom aj spevom. Energický podmaz dopĺňa ironický text, v ktorom opisuje svoje temné pocity.

„Ak ste pripravení prekonať svoje predsudky a ponoriť sa do sveta, aký vidí Slowthai, „Ugly“ je album, ktorý by ste si určite nemali nechať ujsť.“

Na záver, „Ugly“ od Slowthai-a je albumom, ktorý stojí za to preskúmať a vypočuť si. Jeho odvážny a hlboký prístup k hudbe a spoločenským témam je nielen osviežujúci, ale aj inšpirujúci. Práve to, robí z tohto albumu jedinečný a nezabudnuteľný hudobný zážitok, ktorý zanecháva trvalý dojem na poslucháčoch.

Ak ste pripravení prekonať svoje predsudky a ponoriť sa do sveta, aký vidí Slowthai, „Ugly“ je album, ktorý by ste si určite nemali nechať ujsť.