ÚvodRecenzieRecenzie CDHandguns - Amgst

Handguns – Amgst

Handguns - Amgst
Handguns – Amgst

| autor: Tomáš Štancel

Berte skateboard, slúchadlá a vyrazte do ulíc.

Hadguns nám práve naservírovali nový album. Fanúšikovia pop – punku, sú v tomto čase nadmieru spokojní. S kapelami, ako Hadguns sa v Amerike roztrhlo vrece. A to doslova! Kvalita týchto kapiel však často kolíše. Hadguns patria do strednej cesty. Doniesli niečo nové, ale väčšinou sa držia aj zabehnutých stereotypov. Pomýlime si ich s desiatkami iných kapiel, ale v tom práve spočíva štýl pop – punk, s jasnýnmi črtami skate- punk-u. Priniesť niečo nové do tohto žánru môže pre kapelu znamenať aj istú smrť. Fanúšikovia pop- punku nepotrebujú experimenty, im stačia jednoduché sóla, sprievodná gitara, ktorá hrá štyri akordy dokola a dostatok alkoholu na párty u kamaráta, ktorému odišli rodičia na pracovnú cestu… Párty začína.

Kráľovské žezlo v tomto štýle držia stále NOFX, ale Hadgunsa sa nevzdávajú a pomalými krokmi idú vpred. Táto mladá partia, ktorá pochádza z Harrisburgu PA, má za sebou už dve EP-čka a to Anywhere But Home (2010) a Don´ t BIte Your Tongue (2011). Ani jedno však nemôžeme považovať za regulérny album. Až teraz prichádza zlom a chlapci konečne vydávajú debutový album s názvom ANGST (2010), čo znamená po nemecky STRACH. Album je plný naštvaných skladateľsky jednoduchých piesní, ktoré ohromia tisícky mladých teenegerov. Rozoberanie jednotlivých piesní nemá význam, pretože od prvého songu až do konca idú v tej istej línii. Človek nevie, kedy končí prvá a začína druhá pieseň.

Handguns – Song About You

Veľkým plus na albume sú refrény, ktoré sú perfektne zvládnuté dvojhlasmi. Inak album sa nesie v jednej rovine, žiadne gradácie, ale ani pády nečakajte. Táto placka z chlapcov štatiónovú kapelu neurobí, ale o to im ani nejde. Zaujímavý je obal albumu na ktorom chlapec márne hľadá aspoň náznak signálu vo vesmíre, ktorý by viac prekvapil ako nový album Angst. Na mladú partiu dobrý výkon, ale existujú aj lepšie kapely v tomto štýle.

Hodnotenie: 3/5*