8.6 C
Slovakia
štvrtok, 1 októbra, 2020
Home Reporty Emilie Autumn – hudobné divadlo, performance alebo obyčajná šou?

Emilie Autumn – hudobné divadlo, performance alebo obyčajná šou?

Umelci, akou je všestranná Emilie Autumn na Slovensko často nechodia. Predsa len takýto typ predstavenia sa našej krajine akosi vyhýba. Je tiež možné že podobných hudobníkov na svete tak veľa nie je. Teda na špičkovej, profesionálnej úrovni. Emilie vo svojej tvorbe spojila osobitý nápad a umenie s veľkým kusom marketingu. Americká speváčka, hudobníčka a skladateľka Emilie navštívila Bratislavu po prvý krát.

Pripravená scéna dala tušiť, že to bude netradičné vystúpenie. Aj, keď sa po celý večer diali veci, očakávanie boli podstatne väčšie.
Príchod na scénu bol zredukovaný do pôsobivej tieňohry. Postupne sa v nej predstavila celá jej sprievodná skupiny, ktorú tvoria herečky a speváčky v jednom. Najteatrálnejší bol vstup hlavnej hviezdy.
Čo vlastne dostal platiaci divák, fanúšik alebo náhodný zvedavec? Hudbu, divadlo, muzikál a módnu prehliadku v syntéze. Miesto uzavretých piesní Emilly predviedla hudobné divadlo. V predstavení mohol vnímavejší divák vidieť inšpiráciu výtvarnej stránky a poetiku z filmov Tima Burtona (najmä jeho Mŕtvu nevestu). Bulvárne by sa dalo povedať aj čosi z exhibicionizmus Lady Gaga, či ďalšej speváčky Pink. Najväčšie asociácie hudobnej a výtvarnej stránky by sme mohli nájsť v gothicko futuristickej filmovej opere Repo Genetic Opera. Tých vplyvov a priamych či nepriamych inšpirácii tam bolo viacero. Napriek tomu sa predstavenie snažilo pôsobiť originálne, čo sa z väčšej časti aj darilo. No pre svoj dlhý čas (2,5 hodiny) malo aj svoje hluché miesta. Najmä niektoré nehudobné výstupy rušili a boli príliš roztiahnuté.  Iné zase šokovali svojou „spontánnosťou“ a interaktívnou snahou zapojiť publikum. Ako keď jedna z členiek tohto obskúrneho kabaretu sa chcela bozkávať s prítomnými dievčatami z publika. A do toho lolitkovsky hovorila, že sa s dievčaťom ešte nebozkávala – v našom meste. Celý večer bol nabitý erotikou a vášňou, preto bolo zaujímavé a prekvapivé, že početnejšie zastúpenie malo nežné pohlavie. O Emilie Autumn idú chýry, ako o husľovej virtuózke, no v Bratislave predviedla na tomto nástroji žalostne málo. Skôr sa venovala spevu, ktorý išiel na half playback a niektoré pasáže boli upravené o rôzne efekty. Emilie zahrala aj pár skladieb na novodobom čembale, ktorý bol opäť upravený o half playback. Piesne neboli uzavreté do jedného celku, ale kontinuálne na seba nadväzovali. Príbeh bol posilnený na úkor hudobnej zložky.

Napriek nedostatkom, či neúmerne dlhému času Emillie ukázala, prečo si zaslúži toľko pozornosti.

no images were found