pondelok, 18 marca, 2024
ÚvodRecenzieRecenzie CDZlokot - Slowakische Idiot

Zlokot – Slowakische Idiot

Zlokot - Slowakische Idiot
Zlokot – Slowakische Idiot

Nováčik na hudobnej scéne pozostávajúci z ostrieľaných hudobníkov – tak by sa dala zadefinovať kapela Zlokot, ktorá prednedávnom vydala debutový album. Štvorčlenná formácia raper Lyrik (spev), Erik „Losos“ Horák (basa, elektronika), Stanka Apfelová (gitara, vokály) a Mário Marcinek, ktorého medzičasom vystriedal Michal Lašán (bicie) sa postarali o to, aby na svetlo sveta prišiel album s názvom Slowakische Idiot, ktorý vyšiel pod labelom Slnko Records.

Desať songov v Slowakische Idiot je tak nápaditých nie len po textovej, ale aj formovej stránke a docielil to, o čo sa snažia asi všetci – nenudiť. Album zabáva po celý čas a vďaka Lyrikovej práci s textom nesie aj výpovednú hodnotu.

Zlokot – The Cure

Texty piesní sú v slovenčine (i keď možno z názvu albumu by sa dalo očakávať niečo iné) a rozoberajú vtipne aj tie vážne problémy dnešnej doby. Čo sa týka žánrov, tak na albume nájdeme asi všetko – od rapu, elektroniky, rocku, až po disco.

Zlokot – HR Kráľ

Kapela oslovila viacerých slovenských hudobníkov, ktorí svojím hosťovaním prispeli k dotvoreniu tej správnej atmosféry.

V úvodnom songu s názvom Prvojazdec, kde dominuje Lyrikov rap, sa v refréne pripojí punkový Koňýk a spoločne  spomínajú na upokojujúce účinky rádia Devín. V nasledujúcich songoch s názvom The CureZachráň ma si spoločne s Lyrikom zaspievala aj talentovaná speváčkaherečka Baruň Švidraňová, tá hosťovala aj v songu Plaz, kde predviedla svoje „operné dispozície” (všetko v rámci normy).

Asi najviac ma zabavili na seba nadväzujúce songy HR KráľMôj malý biznis, najmä svojou aktuálnou tematikou a príbehom, ktorý jednotlivé songy spája. V tej prvej Lyrik opisuje pracovné interview  a následne fantazíruje, kebyže bol HR kráľ. V  závere songu skrečuje Vec, s ktorým Zlokot nedávno absolvoval tour po vybraných slovenských mestách. Nadväzujúci song Môj malý biznis už podľa vystihujúceho názvu avizuje, o čom sa to celé točí. Na albume sa nachádza aj jeden čisto elektronický, silno tanečný song VJBNC. Celý album ukončuje tanečné Disco, kde hosťuje Zdenka Predná.

Zlokot- Môj malý biznis

To, že album je tak žánrovo rôznorodý, môže byt v budúcnosti aj nevýhoda. Neviem presne odhadnúť ako sa tato zaujímavá formácia hudobníkov posunie ďalej. No netreba predbiehať… I keď tour kapely s nápaditým názvom Vec mi Zlokot skončilo, kapela chystá toho veľa. Som si istá, po zhliadnutí kapely naživo, sympatickej hudobnej zostave určite podľahnete. Na záver chcem ešte vyzdvihnúť vtipný vizuál albumu Slowakische Idiot, o ktorý sa postarala nadaná mladá výtvarníčka Ivana Šáteková.

A čo presne kapela Zlokot plánuje? O tom nám už porozpráva sympatická Stanka Apfelová, ktorú okrem vystúpení s kapelou Zlokot, môžete vidieť možno v trochu viac punkovej nálade s kapelou Got Blue Balls, kde hrá na basu.

| autor: Ilia

| promo poskytlo Slnko Records