8.6 C
Slovakia
nedeľa, 27 septembra, 2020
Home Reporty Nad Wilsonicom netreba lámať palicu, ale viac polámaných beatov by nezaškodilo

Nad Wilsonicom netreba lámať palicu, ale viac polámaných beatov by nezaškodilo

wilso_0_0

Wilsonic už pätnásť rokov prináša do Bratislavy tie najzaujímavejšie mená z elektronickej scény. Možno by sa mohlo zdať, že pätnásť rokov je dostatočný čas na zabehnutie značky, ktorá by už sama o sebe mala fungovať ako lákadlo pre ľudí. Ale festival alternatívnej a inteligentnej elektroniky nemá u nás na ružiach ustlané. Neustále sa tak musí boriť s finančnými ťažkosťami, niekoľko ročníkov sa dokonca neuskutočnilo pre chýbajúce financie, no zdá sa, že situácia by sa mohla stabilizovať. Z Wilsonicu sa nikdy nestane masová záležitosť typu Only Open Air Festival či Let It Roll, ale je fajn, že tých niekoľko stoviek ľudí bude mať na výber aj inú alternatívu.

Zloženie publika Wilsonicu je pestré, tvoria ho mestskí intelektuáli, bohémovia, hipsteri, ale aj párty ľudia, ktorých môžete stretnúť na piatkových akciách v Subclube. Je preto prínosné, že organizátori pripravili program, ktorý skonsolidoval tanečnú zábavu do náročnejšieho počúvania. O otvorenie festivalu sa postarala mladá dídžejka Ivana Pesekyová alias Kevi Anavi, nasledujúce duo Grandbrothers pripravilo zaujímavý set pozostávajúce z kombinácie elektroniky a akustického klavíra, v ten večer to bolo vlastne posledný krát, kedy sa elektronické aranžmány scvrkli iba do úlohy sprievodného partu. Rakúšan Simon lákal vo svojom novom projekte Sun People predovšetkým na lámané beaty, tie však pôsobili naživo neškodne, napriek tomu určite netreba zatracovať jeho tvorbu.

Grandbrothers – Naive Rider

Už po štvrtýkrát vystúpili na Wilsonicu sympatickí Francúzi Nôze, ktorí  prebrali na seba zodpovednosť headlinerov podujatia. Nicolas a Ezechiel sú tak trocha cirkusanti a trubadúri elektronickej scény, neberú sa príliš vážne. Počas koncertu medzi sebou vtipkujú, komunikujú a dopĺňajú tak jeden druhého. Toto duo vie na jednoduchom motíve postaviť kvalitný hit a čo je dôležitejšie, vedia ho naživo od prezentovať takým spôsobom, že sa celý klub zabáva a tancuje. Na Nôze sa oplatí vždy prísť, a keby v Bratislave hrávali každý rok, vôbec by to nevadilo.

Nôze – Saint

O vrchol festivalu sa podľa mnohých zúčastnených postaral maskovaný producent Redshape, jeho tvorba poretína hranicu dvoch svetových minimal techno scén – berlínskej a detroitskej. Absenciu temného Boddika, ktorý nemohol pre zranenie na Wilsonic prísť, nakoniec suploval matador našej elektronickej scény Toky.