utorok, 19 marca, 2024
ÚvodRecenzieRecenzie CDHundredth – Iridescent

Hundredth – Iridescent

Hundredth – Iridescent
Hundredth – Iridescent

Hundredth sú silnejší ako kedykoľvek predtým a môže za to čerstvý, uvoľnený a hlavne dospelý vietor v ich plachtách. Iridescent je EP len so štyrmi skladbami. Netrvá dlho a preto si naň nájdite čas, zbavte sa predsudkov a vypočujte si ho s čistou hlavou.

V časoch obrovskej hudobnej konkurencie je vyjsť z komfortnej zóny naozaj raritou. Vďaka internetu je hudba prístupnejšia pre poslucháčov, aj pre hudobníkov. To môže byť naopak aj istým negatívom. Na svete je dnes mnoho objektívne skvelých kapiel a preraziť je teda čoraz ťažšie. Kvantita si ale vyberá daň na kvalite – čím je produkcia hudby dostupnejšia, tým viac klesá jej originalita.

V tomto svete žijú aj Hundredth z USA, ktorí nám od roku 2010 do roku 2017 prinášali čerstvý a originálny hardcore. Samozrejme, každý štýl má svoju dekádu, no tomuto ešte ani zďaleka neodzvonilo. Prečo sa svojím posledným albumom a čerstvým EP Hundredth rozhodli otočiť kormidlom o 180 stupňov?

Ak ste nepočuli ich posledný album RARE, ich nové EP bude pre vás ešte väčším šokom. Iridescent pokračuje v jeho šľapajách i v polarizácií publika kapely. Pred dvomi rokmi by ste na ich koncerte ešte vášnivo skákali do agresívnych rýchlych riffov. Dnes si pokojne užívate už úplne inú hudbu, ktorá vznikla z vnútorného presvedčenia kapely. Je totiž lepšie zostať samým sebou aj za cenu zmeny a straty časti fanúšikov.

Sme si takmer istí, že sa vám tento odlišne ladený počin bude pozdávať. Kvalita je predsa len kvalita, aj keď ide o úplne iný štýl. Keby mali Turnover, From Indian Lakes a Citizen dieťa, bola by ním nová tvorba Hundredth. Spája v sebe totiž ťaživé elementy post-rocku, dospelú dravosť post-hardcoru a komornosť shoegazu. Táto fúzia funguje prekvapivo dokonale. Zmena ich zvuku v porovnaní s minulými albumami je prekvapivo plynulá a to dávame za zásluhu hlavne úprimnosti kapely.

Hundredth svojím novým zvukom urobili krok vpred a dali každému najavo, že si za svojou tvorbou stoja a nehodlajú stáť na mieste. Iridescent je akurátne dlhým EPčkom, kde nič neprekáža a každá skladba má svoju originálnu hodnotu. Môžeme byť len zvedaví, kam až táto zmena Hundredth povedie.

Predchádzajúci článok
Ďalší článok