
Pri príležitosti vydania svojho siedmeho štúdiového albumu The Hives Forever Forever The Hives vyrazila švédska úderka The Hives na svetové turné. V rámci neho sa predstavila aj vo viedenskom Gasometri a dokázala, že aj po vyše dva a pol dekáde na scéne nestráca na svojej sile a charakteristickej ostrosti.
The Hives si pre svoj prvý viedenský koncert od roku 2015 vybrali priestory Raiffeisen Halle v historickom Gasometri a nemohli zvoliť lepšie. Industriálny interiér v spojení s klubovou atmosférou je pre kapelu ako stvorený.
Prekvapením bolo, že miesta na sedenie zostali zámerne neobsadené a kapela tak vystúpila pred menším počtom divákov, čo sa ale vo finále na atmosfére koncertu nijako nepodpísalo.
Pred samotnými hviezdami večera sa publiku predstavila americká punk-rocková skupina Snõõper, ktorú vystriedali britskí rockeri Yard Act. Obe predkapely dostali pomerne štedrý čas na svoj set a prítomných divákov poctivo pripravili na príchod headlinerov.
Kostru setlistu tvoril práve najčerstvejší album skupiny a svoj set otvorili The Hives hneď pilotným singlom Enough Is Enough. Počas večera sa dostalo aj na nesinglové Born A Rebel a O.C.D.O.D. a tiež na všetky vydané single Paint A Picture, Legalize Living a záverečnú The Hives Forever Forever The Hives.
Značný priestor dostal aj comebackový album The Death Randy Fitzsimmons, z ktorého sa dostalo na skladby Stick Up, Bogus Operandi, Countdown To Shutdown, Rigor Mortis Radio a prekvapivo aj Smoke & Mirrors.
Chýbať samozrejme nesmeli ani rokmi overené hity ako Walk Idiot Walk, Main Offender, Come On!, Tick Tick Boom či prelomová Hate To Say I Told You So. Aj napriek tomu, že ide o najväčší hit skupiny, nebol zaradený na koniec show a rovnako mu nebol venovaný žiadny extra predhovor.
The Hives skladbu jednoducho odohrali v polovici koncertu a pokračovali ďalej, čím dosiahli príjemné prepojenie najväčšieho hitu s ostatnými skladbami a zároveň to dokázalo, že skupina nestavia svoje vystúpenie na svojom prelomovom singli. Do každej jednej skladby kapela vložila maximálny výkon, dravosť a energiu, čo jej publikum patrične oplácalo spoluprácou a potleskom.
The Hives si vystačili aj bez veľkolepej svetelnej show, v podstate využili svetlá v štyroch farbách, bez obrazoviek či podobných pódiových doplnkov. Jedinou ozdobou scény boli nafukovacie gule, ktoré tvorili názov kapely. Takto minimalisticky poňaté pódium ale skupine svedčalo a podporilo tak celkovú klubovú atmosféru.
Na čo ale skupina dbá, je jej vizuálna stránka v podobe totožného oblečenia svojich členov. Počas posledného turné kapela vystupovala v charakteristických čiernobielych oblekoch a keď pred aktuálnym turné predstavovala jednotlivé skladby, napríklad v programe BBC, mohol ich výzor v jednoduchých čiernych oblekoch pôsobiť ľahko fádne. O to väčšie prekvapenie bolo, keď sa skupina na pódiu objavila oblečená v oblekoch, ktoré počas celého vystúpenia svietili a dokonca spolupracovali s celkovou svetelnou show.
Skupina odohrala celý set bez jedinej chyby s absolútnou presnosťou a frontman Pelle Almqvist predviedol fantastický spevácky i pohybový výkon. Iba máloktorý spevák sa po pódiu nabehá toľko ako práve on. Okrem toho sa Almqvist niekoľkokrát prešiel aj pred divákmi v prvých radách, predviedol niekoľko trikov s mikrofónov a prešiel sa aj po utvorenom koridore do polovice haly.
Počas večera sa niekoľkokrát prihovoril publiku, chýbať nesmelo ani niekoľko menších rozohrievajúcich klišé, no treba brať na vedomie, že práve v týchto chvíľach sa frontman zrejme potreboval ľahko vydýchať z toho, čo mal za sebou a nabrať energiu na to, čo ho čakalo.
The Hives vo finále odohrali bezchybný koncert, na ktorom predstavili novú i staršiu tvorbu, svojskú energiu a dokázali, že ani po dvadsiatich ôsmych rokoch od vydania svojho debutu rozhodne nepatria do starého železa a svoj energický rock stále zvládajú bez akéhokoľvek problému.













